aSip.tv: Wedding Videographer

Expert in Special Event, Corporate Event, Video Perkahwinan, MCP & Documentary

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2 Nov 2009

About Us

aSip.tv wujud hasil idea yang timbul masa lepak minum teh halia dgn Abe kat Restoran Wangsa Ukay.
Sebenarnya nama aSip.tv ni adalah aCip.tv, tapi aku ubah sebab aku rasa aSip.tv lagi best :p hehehe.

Sebelum ni aku study kat UiTM Shah Alam dalam bidang Interior Design, then aku keje setahun dalam bidang ni... macam2 pengalaman aku dapat dalam bidang design2 ni.. emmm takat nak design bilik air, insya-Allah boleh cun macam dalam otel... hehehe :p

Satu hari tu member aku dtg lepak opis aku, then dia ajak aku sambung blaja, aku pun cargasss laa... mmg aku nak sgt sambung study aku, aku pun apply kat MMU dlm bidang Film dan Animation.... perghhh mmg best bidang ni... macam2 blajor... dah la lecturer aku semua terer2.

Lepas aku grad jek aku terus dapat keje kat KL, dlm bidang Broadcasting... Alhamdulillah, lagi satu bidang yang baru dalam idup aku, 4thn aku menyelam dalam bidang ni, baru laa aku tau bidang Broadcasting ni lg best dr bidang aku sebelum ni, lg banyak aku blajar, thanks to otai2 yg banyak ngaja aku...

Mase tgh duk lepak panaskan enjin kereta, tiba2 timbul lak idea utk wat balik aktiviti hobi aku masa kat MMU dulu, photography dan videography, menggigil gak aaa tgn sbb dah lama tak pegang camera... masa tu aku shoot member aku kawin.. name dia Meor... anak dia sorg dah skg, lps dari kejadian tu aku dpt mcm2 job org bg.. Alhamdulillah, paling banyak aku dapat job dari member aku gak... name dia Zakaria a.k.a Zack Video2u. Zack ni baguih, suka ajar org, kalu korang nak blaja pasal Videography, leh laa contact die..

So far dah macam2 event aku cover...Konsert, Annual Dinner, Sport Carnival, Wedding, Cukur Jambul, Outdoor Photo & Video Shoot, Seminar, Ceramah dan lain2... online ade... offline pun ade. Aku pun tak sangka leh wat semua ni sbb mula2 aku buat sbb hobi je... last2 jd side income pulak... Alhamdulillah, aku harap sume client aku yg lama dan baru dpt beri komen kat aku, aku nak improve diri aku, tlg la ye... thanks to all my previous client sbb beri kepercayaan pada aku untuk shoot hari bahagia dan event2 korang, thanks a lots my dear client cum my frenzs. :)

1 comments:

Anonymous said...

hidup aSip.tv...

Post a Comment